top of page
Opdrachtgevers beoordelen ons
met een:
8,5

Trainingen voor werkgevers, HRM en management

Hoe eerder je financiële problemen bij jouw medewerker herkent, hoe sneller je erger voorkomt. We vertellen hoe je, als HR-professional of leidinggevende signalen herkent, hoe je het gesprek aan kan gaan en kunt verwijzen naar hulp. Verbreed en verdiep jouw kennis met onze trainingen.
"Investeren, prioriteren,    signaleren"
Fijn dat je het vraagt - Signaleren en bespreken  

We weten uit onderzoek dat medewerkers het logisch vinden als de werkgever bij een levensgebeurtenis met hen in gesprek gaat over geld. Toch vinden beiden het lastig om het gesprek aan te gaan. Zo blijkt uit ons onderzoek ‘Fijn dat je het vraagt’.


Wij leren HR-professionals en leidinggevenden graag hoe je een goed gesprek voert met een medewerkers wanneer er een levensgebeurtenis aan de orde is of wanneer de medewerker het financieel moeilijk heeft. En hoe je het gesprek aangaat met een medewerker als je signalen oppikt die kunnen duiden op schulden, maar je niet zeker weet of dit werkelijk zo is. 

 

Onze training, verdeeld over twee boeiende dagdelen, biedt een diepgaand inzicht in de wereld van financiële strubbelingen, met speciale aandacht voor loonbeslag. Dagdeel 1 is ook los te volgen.

 

Dagdeel 1 Het eerste deel is een reis door de psychologie van geld en de impact ervan op zowel individuen als organisaties. We duiken in de signalen die wijzen op financiële onrust, de mogelijke gevolgen en presenteren een stevig fundament van vier pijlers voor effectief beleid. Het geeft inzicht in wat financiële problemen en met name loonbeslag inhouden, voor de medewerker, maar ook voor de werkgever. Onderwerpen zijn:

 

  • Levensgebeurtenissen  en geld

  • Signalen financiële problemen/zorgen

  • Gevolgen van financiële problemen

  • Loonbeslag, wat betekent dat

  • 4 pijlers voor effectief beleid

  • Over geld praten met de ‘Aankaarten’

  • Hulp aanbieden en verwijzen

 

 

Dagdeel 2 is een vervolg op dagdeel 1.

Het tweede deel van de training is praktisch. 
Hier leren we de deelnemers niet alleen hoe je het gesprek begint, maar ook hoe je het met tact en empathie voert. En hoe je vervolgens de weg naar ondersteuning en hulpverlening kunt wijzen.
Op welk moment en hoe ga je het gesprek aan? Bij loonbeslag of bij signalen? Wat zeg je? Hoe zeg je het? Hoe ga je om met weerstand?  
Deze ervaringsgerichte manier van leren leidt tot meer gemak en begrip in het voeren van het gesprek. En stimuleert het daadwerkelijk toepassen van deze inzichten in de praktijk.  En is natuurlijk op meer vlakken te gebruiken dan alleen bij financiële problemen. 
 

(Online) masterclass 'Financiële zorgen signaleren en het gesprek aangaan'

Veel mensen in Nederland hebben het financieel lastig. Het kan zomaar zijn dat iemand in jouw team ook worstelt met zijn financiën. Wellicht wil je het gesprek wel aangaan maar vind je dit lastig. Want wanneer doe je dit en waar let je op?


Wij leren je graag hoe je signaleert of een medewerker financiële zorgen of -problemen heeft. Hoe het brein werkt bij stress en hoe beslissingen in zo’n situatie tot stand komen. En op welke manier je het gesprek aangaat met een medewerker als je signalen oppikt die kunnen duiden op schulden, maar je niet zeker weet of dit werkelijk zo is.

 

Wil ook jij dit leren? Doe dan mee! Er zijn je al heel wat leidinggevenden en HR-adviseurs voor gegaan.


De masterclass gaat over:
De financiële situatie in Nederland                   
De signalen van financiële zorgen
Loonbeslag                                                           
De werking van het brein bij  financiële stress

Gevolgen van financiële stress op het werk   

Hoe ga je het gesprek aan?

Wat zeg je? Hoe zeg je het?                               

Hoe ga je om met ontkenning van het probleem?


Aan het eind van de masterclass heb je tal van tips en handvatten voor wat je kunt doen als je financiële zorgen bij een medewerkers vermoed.

bottom of page