Opdrachtgevers beoordelen ons
met een:
8,5

Trainingen voor werkgevers, HRM en management

 

Hoe eerder je financiële problemen bij jouw medewerker herkent, hoe sneller je erger voorkomt. We vertellen hoe je, als HRM en leidinggevenden signalen herkent, wat je kunt doen en hoe je het beste kunt omgaan met een onderwerp als loonbeslag. Verbreed en verdiep jouw kennis met onze trainingen.

"Investeren, prioriteren,    signaleren"
Training ‘Van vordering tot loonbeslag’

Van loonbeslag komt vaak meer loonbeslag.  Tijdens de training ‘Van vordering tot loonbeslag’  leer je waar u bij de uitvoering van het loonbeslag op moet letten. Je ontdekt hoe een vordering uiteindelijk tot een loonbeslag leidt, hoe je in staat bent een loonbeslag binnen jouw bedrijf correct te behandelen én wat er allemaal afkomt op een werknemer die hiermee te maken heeft. Na deze training van één dagdeel heb je volop kennis van loonbeslagen en weet je hoe je financiële problemen op de werkvloer bespreekbaar maakt. 

Training ‘Geld en functioneren’

Maak kennis met de wereld van de financiële hulpverlening. We praten je bij over onderwerpen als geld en maatschappij, wie wat doet in de schuldhulpverlening en over regels voor het verstrekken van voorschotten en leningen aan medewerkers. Ook leer je hoe je signalen bij werknemers met financiële problemen herkent. De training ‘Geld en functioneren’ duurt een dagdeel en wisselt theorie af met praktijk. 

Training ‘Eerste hulp bij financiële problemen’

Wat kan een leidinggevende of HR-adviseur doen wanneer die merkt dat een medewerker financiële zorgen heeft? Wanneer verwijs je door? Klopt het loonbeslag? Hoe help je een financieel plan te maken en hoe bepaalt je jouw grenzen bij het bieden van hulp? Tijdens deze inspirerende training van slechts een halve dag krijg je aan de hand van casussen helder antwoord. 

Medewerkers met financiële problemen: een goed gesprek

Een (financieel) probleem aanpakken begint bij het vroegtijdig signaleren en bespreekbaar maken van dit probleem. In de praktijk blijkt het vroeg signaleren en gesprekken voeren over financiële problemen erg lastig. Daarom gaan we tijdens de training aan de slag met vroegsignalering, de gevolgen van financiële problemen en het voeren van gesprekken met de betrokken medewerker. De deelnemers leren het gesprek goed op te bouwen aan de hand van een stappenplan. En zij oefenen hun gesprekstechnieken met behulp van concrete opdrachten én met een trainingsacteur. Deze ervaringsgerichte manier van leren leidt tot het daadwerkelijk toepassen van de inzichten in de praktijk.