Sammen_team_vervolg.png
  • Sammen

Word master in je eigen financiën

Met die aansprekende titel is onze opdrachtgever VodafoneZiggo een interne campagne gestart. Met als doel om collega’s aan hun financiële fitheid te laten werken. Sammen geeft VodafoneZiggo input door kennis en content. Bijvoorbeeld over life-events. Dorien Hendriksen, Senior Wellbeing & Employee Experience Manager, vertelt: “VodafoneZiggo vindt het belangrijk dat haar medewerkers lekker in hun vel zitten. Alles gaat dan net wat makkelijker. Van een uitdagende klus op het werk tot een avondje sporten: als je je goed voelt, sta je positiever in het leven en heb je meer energie. We ondersteunen onze medewerkers hier graag bij en faciliteren ze om grip en regie te houden over hun fysieke, mentale, sociale en financiële gezondheid. De medewerker kiest zelf wat ie gebruik van wil maken.”


Met de campagne ‘Word master in je eigen financiën’ wil VodafoneZiggo geld uit de taboesfeer halen en collega’s met elkaar laten praten over geld. “1 op de 3 huishoudens heeft moeite om maandelijks de rekeningen te betalen. VodafoneZiggo is een doorsnede van de maatschappij. Wij willen onze collega’s ondersteunen om hen financieel bewust en bekwaam te maken. Financieel fitte medewerkers maken de juiste keuzes op korte én lange termijn, ongeacht de veranderende omstandigheden.”


Sammen geeft input

Eén van de pijlers van de campagne is het intranet. Hierop kunnen medewerkers informatie vinden over financiële veranderingen bij life-events zoals samenwonen, een kind krijgen en scheiden. Sammen heeft hiervoor de teksten geschreven. Ook kunnen medewerkers met specifieke financiële vragen of zorgen bij Sammen terecht voor coaching. Pauline Mulder van Sammen licht toe: “Het mooie van de informatie over de life-events is dat het een combinatie is geworden tussen algemene informatie voor alle Nederlanders en specifieke informatie over arbeidsvoorwaarden van VodafoneZiggo die met dat life-event te maken heeft. Denk bijvoorbeeld aan de verlofmogelijkheden als je een kindje hebt gekregen of verlof bij overlijden”.

Dorien: ”De informatie over het ene life-event wordt meer bezocht dan het andere, maar daar gaat het ons niet om. Wij vinden het belangrijk dat de informatie makkelijk te vinden is voor die collega die met het life-event te maken krijgt. En hopelijk is dat bij ‘overlijden’ veel minder vaak dan bij ‘een kindje krijgen.”


Zo zorgen we samen voor financieel fitte medewerkers die voorbereid zijn op allerlei omstandigheden.